Vol 10 (1982)
Critiques

"Good Hands, Stout Heart, and Fast Feet": The History and Culture of Working People in Early America

Marcus Rediker
George Washington University
Published January 1, 1982
How to Cite
Rediker, M. (1982). "Good Hands, Stout Heart, and Fast Feet": The History and Culture of Working People in Early America. Labour / Le Travail, 10, 123-144. Retrieved from http://www.lltjournal.ca/index.php/llt/article/view/2550

Abstract

THIS ARTICLE EXAMINES some of the structural and cultural dimensions of capital-labour relations in seventeenth- and eighteenth-century America. It situates the lives of labouring people within an expansive transatlantic economy and a labour-scarce colonial economy, a combination that created both a heavy dependence upon unfree labour and persistent struggles over the mobility of workers. The article explores the major types of labour in early America — hunting, craft, domestic, free wage, free farming, indentured servant, and slave — and argues that a general culture of labour was emerging from the converging experiences of working men and women. The conclusion suggests that the pervasive experience of unfree labour in early America is intertwined with America's long history of ferocious conflict at the point of production. L'ARTICLE ANALYSE quelques aspects structurels et culturels des relations entre le capital et le travail aux 17e et 18e siècles en Amérique. Il situe la vie des travailleurs dans le cadre du développement de l'économie transatlantique et de la rareté de la main-d'oeuvre dans l'économie coloniale. Ces deux facteurs ont conduit à une forte dépendance des travailleurs non-libres et à des luttes constantes sur la mobilité des travailleurs. L'auteur qui s'arrête aux principaux groupes de travailleurs en Amérique du Nord — chasseurs, artisans, domestiques, travailleurs libres, agriculteurs libres, engagés et esclaves — soutient que la culture ouvrière émane de l'expérience commune de ces travailleurs et travailleuses. En conclusion, il développe l'idée que le bagage culturel des travailleurs non-libres dans l'Amérique du 17e et 18e siècles est relié à la longue histoire en Amérique des durs conflits engendrés par les modes de production.